måndag 6 mars 2017

Mer sytt till Scrappy Roads-täcket!

På kvällens träff med min Quiltgrupp Strandremsorna sydde jag detta:


Det är några rosa remsor som ska vara till mitt långtidsprojekt sytt med scraps.

Mönstret heter "Mossbys Scrappy Roads" och finns med i Fat Quarter nr 4/2015. Det är ett mönster som Charlotte Sundahl, Mossby Quiltshop har gjort.


Här är en bild ur tidningen på täcket där. Jag har tänkt att göra ett dubbelt så stort så räcker det till ett täcke till en enkelsäng.


Fram till nu har jag gjort 34 st block fördelat på 5 st blå, 10 st rosa, 9 gröna och 10 st lila. Då har jag inte räknat dem jag sydde ikväll eftersom det ska på svarta och gråa remsor på det. Färdigt behöver jag 72 st block så jag är nästan halvvägs. Sen ska det ju vara kanten också, den är ju med sydd av remsor.

Här är några bilder på det jag sytt:


Jag började sy i november 2015 när jag fått tidningen och sen har det växt med fler block lite då och då. Emellanåt behöver jag samla på mig mera scraps. Jag har inte hållit på så länge att sy lappteknik och syr kanske inte så mycket som en del andra så jag har inte mycket scraps. Det är ändå rätt skönt att göra av med det lite efterhand och inte ha för mycket.

Emellanåt syr jag förstås annat av mina scraps också.

Det lär ta ett tag att få täcket färdigt men det har också sin tjusning.

Kram!






5 kommentarer:

  1. Snyggt! Täcket kommer helt klart att bli jättefint!

    SvaraRadera
  2. Så spennende! Det kommer til å bli flott! :-)

    SvaraRadera
  3. Vad fint det blir! Ska bli roligt att se när det blir färdig! Kram Ulrica

    SvaraRadera
  4. Rolig sömnad, det kommer till att bli jättesnyggt! Kram Immi

    SvaraRadera
  5. Det är ett underbart mönster för användning skrotar! Blocken ser så bra tillsammans.

    SvaraRadera