måndag 27 mars 2017

Muggmatta och bandbroderi!

I lördags var jag i Malmö på Syfestival.

Då kunde man köpa detta materialkitt av Öresundsquiltarna:


Ett jättesött, lättsytt block!

Det ska bli en muggmatta!

På min inköpslista för Syfestivalen stod sidenband till bandbroderi för att jag tänkte prova på det.

Jag hade tidigare i våras köpt denna boken för 10:- i en Second Handaffär:


 På bussen ner såg jag i mässbladet att Quiltex erbjöd workshop med just detta. Det kunde inte bli mer perfekt!

Jag och fem andra damer/tjejer var med på denna workshop och det var inte alls så svårt och "pilligt" som det ser ut. Vår lärare var jätteduktig på att lära ut! Hade jag provat hemma efter boken hade jag inte kommit så långt utan gett upp.

Jag gjorde detta kort i bandbroderi:


Jag köpte en liten påse med blandade färger band och ska fortsätta hemma. 

Det blev förstås lite mer inköp men det visar jag en annan dag.

Jag länkar förstås till Bambis Visa och berätta.

Trevlig vecka!

4 kommentarer:

  1. Jag vill bara rätta dig lite. Du köpte kitet från Öresundsquiltarna, inte Rikstäcket.

    SvaraRadera
  2. Tack för din inspiration och länkning till Visa och Berätta måndag !!Bambi

    SvaraRadera
  3. Flotte prosjekt. Ser spennende ut med båndene.

    SvaraRadera
  4. Bandbroderi verkar jättespännande och fint blir det också!!!

    SvaraRadera