måndag 23 oktober 2017

Fler block!

I lördags sydde jag med min nya quiltgrupp Kustremsorna i Torsås. De allra flesta sydde kassar och de blev jättefina.

Jag sydde en hög nya block till mitt Triangeltricktäcke:


Min quiltgrupp Strandremsorna hade Syhelg med Gunilla Plesner för ett år sedan och då påbörjades denna. Det visas här.

Fredagskvällen ägnade jag mig åt att skära itu mina tygbitar och sen var det bara att sy i lördags.

Vi hade det väldigt trevligt och det är verkligen jättekul och rogivande att i goda vänners lag sitta så och sy en hel dag ... lite att sprätta blev det också, men det hör till.

Här har jag lagt ut det och bredden till täcket är klart här sedan behövs mer ovanför och under.



Idag länkar jag till 


som visar sin sömnad och inspiration så troget och väntar med spänning på att se vad alla andra som länkar visar upp.

Trevlig vecka!

3 kommentarer:

  1. Oj oj oj så snyggt det blir. Urläckert!!!!!!

    SvaraRadera
  2. Trevlig vecka till dig också .Tack för länkningen till Visa och Berätta måndag!!/Bambi

    SvaraRadera
  3. Så fint teppe dette blir, og helt sikkert veldig kjekt å gjøre ferdig noe som har blitt liggende. Lykke til videre! :-D

    SvaraRadera