måndag 30 oktober 2017

Läderportmonnä!

Jag kombinerade ett besök hos dottern med besök på Sy- och Hantverksfestivalen i Stockholm.

Hela dagen gick jag runt och tittade, handlade och var med på en workshop.

Då sydde jag denna lilla förvaring i läder som för min del innehåller körkort, några kontokort, lite sedlar och mynt.


Det var Sala laser som hade denna workshopen där man syr ett läderfodral. 

Storleken är lagom så att kontokort/körkort får plats i den och lätt går att ta i och ur.

Man kunde välja olika färger på lädret och också olika mönster med hål som är förskurna med laser som man broderade i. Man broderade med lintråd. Sedan sydde man ihop antingen med synliga sömmar, som jag valde, eller osynliga som man vände ut och in. Man sydde också dit en dragkedja.

Lite pilligt var det men jag är jättenöjd med den och har redan börjat att använda den.

Det blev också en del inköp av quilttyger, garn till sockar och vantar och markeringspennor.

Kika in till Eva idag på hennes blogg och se vad hon tillsammans med andra som länkar dit har att bjuda på!

Trevlig vecka!

1 kommentar: