måndag 6 november 2017

Sydda block och funderande!

Efter mycket funderande och uträknande hur många av varje turkos och rosa som ska paras ihop till block blev några sydda ikväll:


För ett år sedan syddes mittfyrkanten:


Sedan skissade en sykompis vidare hur man kan sy den till en stor quilt:


Skissen är med hennes färger på tyger och ser helt annorlunda ut med mina färger.

Förutom mittfyrkanten så behövs 216 st block. Jag har nästan hälften av dem sydda men då gällde det att räkna ut hur mycket av varje färg turkos respektive rosa som behövs för att sy vidare. För att krångla till det ytterligare så har ett par färger tagit slut.

Men ikväll tror jag att jag räknat ut det så att jag ska få så många olika som möjligt. Nu är det bara att skära vidare av de återstående tygerna:


Det ska bli spännande att se hur resultatet blir.

Jag länkar till Bambis Visa och berätta idag.

Trevlig sy-vecka!




2 kommentarer:

  1. Lycka till med fortsättningen!

    Kram Catarina

    SvaraRadera
  2. Dette er eit veldig smart prosjekt. Gleder meg til å sjå fortsettelsen!

    SvaraRadera